
Onze visie
Onderwijs van de 21ste eeuw
Onze school is een school van de toekomst met onderwijs van de 21ste eeuw. We creëren een krachtige, vernieuwende, gestructureerde leeromgeving waarin elk kind zichzelf kan zijn en zich kan ontplooien tot een zelfstandig en ondernemend persoon. We streven daarbij naar innerlijke rust zodat kinderen in een veilige omgeving tot leren kunnen komen.
Inrichting
Uitdagen en enthousiasme opwekken
Een kind is nieuwsgierig, leergierig en steeds op zoek. Het wil op ontdekking gaan en zelf ontdekken. Het wil experimenteren en heeft nood aan ruimte. Een kind is spontaan en onbevangen, enthousiast, impulsief en actief. Aan al deze kenmerken willen we tegemoet komen met onze vernieuwde infrastructuur en inrichting.

Samenwerken en creatief zijn
Engagement ontwikkelen
In de wereld sta je niet alleen en daarom is het belangrijk om te kunnen functioneren in een groep. Door empathie en samenwerken ontwikkel je een engagement voor anderen. Je kan op elkaar rekenen en talenten smelten samen. Je leert van elkaar en komt tot andere, betere resultaten.
Zelfontdekkend leren
kinderen nemen leren in eigen handen
Door zelfontdekkend leren gaan kinderen beter ontwikkelen, meer kennis opdoen, beter begrijpen en onthouden. Ze leren vallen, opstaan en doorgaan! Ze gaan zelf het engagement aan om iets te willen leren. Je leert immers vlugger als je het zelf ook wil.
Herhalings- en uitbreidingsleerstof
Leren in kleine groepjes
Wij leren in kleine groepjes en vertrekken zoveel mogelijk vanuit de leefwereld van het kind.
Als elk kind aangepaste taken krijgt en op eigen tempo kan werken, krijgt het meer succeservaringen, voelt het zich beter en aanvaard. Op deze manier houden we rekening met de verscheidenheid van leerlingen in onze klas. De leerkrachten kunnen inspelen op het niveau van de kinderen door te differentiëren.
Zin in leven
Zin in leren
Wij geven kinderen zin in leven en zin in leren
We zetten sterk in op ondernemend leren. Hiermee verhogen we de betrokkenheid. Ze krijgen steeds meer zin om ontdekkend te leren. Door succeservaringen wordt het zelfvertrouwen van de kinderen gestimuleerd en willen ze de uitdaging blijven aangaan. Van hieruit ontdekken ze hun eigen talenten en mogelijkheden. Door hen vanuit zelfkennis bewust keuzes te laten maken, maken we hen klaar voor de toekomst.