Van 22 januari tot en met 9 februari 2024 hebben broers en zussen van kinderen die reeds in Basisschool Picpussen zitten en kinderen van personeelsleden van de school voorrang om in te schrijven.

Alleen als deze kinderen in deze periode ingeschreven worden, hebben ze altijd plaats. De inschrijving gebeurt in de school zelf. Maak dus tijdig een afspraak, breng een bezoek, … en schrijf in.

Van 27 februari tot 19 maart 2024 kunnen de ouders van alle andere kinderen zich aanmelden via Naar School in Tongeren.

Je kan altijd na afspraak volledig vrijblijvend een bezoek brengen aan onze school om alle info te bekomen.

Wat heb je nodig om digitaal aan te melden:

• Contactgegevens van de aanmelder

• Persoonsgegevens van de leerling (naam, voornaam, geboortedatum, rijksregisternummer, domicilieadres)

• Geboortejaar of leerjaar waarvoor de leerling wordt aangemeld.

• Het al dan niet voldoen aan de indicatoren (diploma moeder, schooltoelage, participatietoeslag)

Vanaf 19 april 2024 krijg je dan een uitnodiging om je kind:

• effectief in te schrijven in Basisschool Picpussen of

• een mededeling van niet-geregistreerde inschrijving.

Van 22 april tot 13 mei 2024 maak je een afspraak met de school en schrijf je je kind in.

Wie zich dan nog niet aangemeld heeft, moet wachten tot de vrije inschrijvingsperiode vanaf 23 mei 2024.

Het risico bestaat dan wel dat er geen plaats meer is in Basisschool Picpussen.